Ruusuisia unelmia, reipasta arkea. Keltaista taloa asuttavat kuusihenkinen perhe, kaksi kissaa ja koira.

17 joulukuuta 2013

Joulun ydin



Mun joulumieli löytyi vasta tänään. Sain vihdoin kortit postiin, ehtivät vielä ykkösluokassa. Olin askarrellut jo ajoissa, mutta homma kaatui siihen, että osoitteet oli vanhalla koneella enkä saanut aikaiseksi/ehtinyt kaivaa niitä sieltä ennen kuin joulumerkkipostitusaika oli ohi... Laitoin myös pari pakettia postissa menemään. Ostin lanttu- ja porkkanalaatikkoihin ja piparitaikinaan ja torttuihin tarvikkeet, sekä opettajien ja muutamien läheisten joulumuistamiset.



Olin kaupoilla yksin ja lähdin ajamaan kotiinpäin. Levyltä soi suosikkijoululauluni En etsi valtaa loistoa.

Suo mulle maja rauhaisa ja lasten joulupuu,
Jumalan sanan valoa, joss sieluin kirkastuu.
Suo kotihin, jos pieneenkin nyt joulujuhla suloisin,
Jumalan sanan valoa ja mieltä jaloa.

Siinä oli mun joulun ydin kaikkinensa.  <3  <3  <3 




Oli jo pimeää. Kotikadulla oli rauhallista, jouluvalot loistivat ikkunoissa. Naapurissa on kauneimmat jouluvalot ikinä: valkoiset usko, toivo, rakkaus. Olen vuosia haaveillut sellaisista omaan kotiin, nyt ihastelen niitä päivittäin. Parkkeerasin pihaan ja kun astuin ulos autosta, hämmästyin kuinka joka puolella kimalteli. Pakkanen oli tehnyt kaiken kimmeltäväksi. Niin kaunista.

1 kommentti: